tisdag

Ajabajja

Phu idag är jag trötter alltså. Märks jag inte skött maten som jag ska, hoppade över frukosten eftersom jag inte tog min morgonpromenad, ajbajja.. Rutin Carina Rutin!
Va tvungen att ta mig en vilodag från promenaderna, igår blev de 8.5 km och de känns i benen idag, mina stackars vader är som betong, men de va så skönt att gå, och så vill man ju så mycket, om jag går några extra kilometrar så går jag kanske ner lite mer till nästa gång jag ska ställa mig på vågen, är så SJUKT glad jag inte har en våg här hemma, hade stått på den i tid och otid och de hade skapat en ond cirkel, jag ska inte tillbaka till min ätstörning jag hade runt 2001, ICKE!! Ska inte bli rädd för mat, mat ska va gott, ska ätas i rätt mängder..

Vet inte om jag ibillar mig, men idag satte jag på ett par svarta jeans jag köpte förra året som spände lite över magen, nu va dom nästan lite lösa och jag behöver ha skärp :) Sen såg mina lår så små ut haha :) Samma när jag såg min vännina igår  (vi kämpar med detta tillsammans) Jag tyckte hon hade blivit mindre i ansiktet, men jag sa inget (trodde jag inbilla mig då oxå) Sen när vi är ute och går säger hon " När jag såg mig i spelglen i morses såg mitt ansikte mindre ut" :))) Så de va nog inte inbillning då :D Kul för henne <3

Men åter till de jag började skriva, jag känner att jag behöver ha rutiner, behöver min kaffekopp på morgonen sen marsh ut och gå på en gång, sen hem fixa frukost och hemmet.. Men vissa dagar går ju inte detta, men vanliga dagar då jag inte har nått som måste göras så är de detta som gäller.
Jag mår så sjukt mycket bättre nu när jag äter 3 gånger per dag, hinner inte få ett meeega sug på mat och slänger i mig massa onödigt.

Idag åt jag en stadig middag, Gräddig köttfärssås med broccoli, fy fasen de va som en dröm..
1 dl Grädde och en halv burk Creme bonjur vitlök, vanlig stekt och kryddad köttfärs, i med den kokta broccolin och rör runt, sen njuuut. Mumma.. Just de, 4 baconskivor till oxå... Mätt så de står härliga till :)

Har dock en liten goding som väntar i köket om jag blir sugen ikväll, köpte ölkorv med vitlökssmak, 1 kolhydrat!!! Rena himmelriket, nu kan jag med lätthet sluta med mina älskade chips, en ölkorv på lördagar är ju helt okej :)

Av förklariga själ har jag inte så många helkropps foton, men här är ett från i sommras, min söta Electra är med oxå <3
Men jag bjuder på denna :)

1 kommentar:

  1. Jag tycker du är fin som du är, men förstår att du kämpar...man måste vara nöjd med sig själv för att må bra:)
    Håller tummarna för att du behåller gnistan!
    Kram på dig <3

    SvaraRadera